مجله آفتابیش

نکاتی مهم درباره نصب و شارژ باتری سولار خورشیدی

نکاتی مهم درباره نصب و شارژ باتری سولار خورشیدی
  1. -در صورتی که شارژ مورد استفاده قابلیت اندازه‌گیری دمای محیط را داشته باشداکیداً توصیه می‌شود سنسور دمای آن متصل گردد تا متناسب با دمای محیط،ولتاژ شارژ باتری تنظیم شود.
  2. -در برخی شارژرها امکان تعیین نوع باتری جهت مشخص کردن آستانه ولتاژ شارژ وجود دارد. در صورت وجود این قابلیت در شارژر،نوع باتری (باتری ژل) تنظیم شود.
  3. پیش از اتصال باتری به دستگاه ups یا شارژر سولار،ویژگی سامانه از لحاظ ولتاژ باتری قابل اتصال بررسی شده و بر اساس آن تعداد باتری مورد نیاز برای سری شدن انتخاب می‌شود.
  4. هیچگاه بیش از سه باتری به صورت موازی به یکدیگر متصل نشود زیرا استهلاک مجموعه باتری‌ها را به دنبال خواهد داشت.
  5. طراحی نیروگاه جدا از شبکه (off-grid) باید به گونه‌ای باشد که میزان انرژی تولید شده به وسیله مولد انرژی بیشتر از مقدار انرژی مصرف شده باشد. زیرا در غیر این صورت ،باتری انرژی کافی برای شارژ دریافت نکرده و در زمان کوتاهی دچار آسیب عدم شارژ پذیری می‌شود.
  6. ارتباط مولد انرژی و مصرف کننده با باتری تنها از طریق شارژر است و نباید مولد انرژی (برای مثال پنل خورشیدی) و مصرف کننده‌ها به طور مستقیم به باتری متصل شوند.
  7. طراحی سامانه مستقل از شبکه (off-grid) باید به گونه‌ای باشد که عمق دشارژ اعمال شده برای باتری سولار بیشتر از ۴۰ درصد نباشد تا باتری عمر چرخه مناسبی داشته باشد. استفاده از زمان استقلال (Autonomy time) برای کاهش عمق دشارژ باتری توصیه می‌شود.
  8. در صورت استفاده از اینورتر جهت تبدیل ولتاژ باتری از DC به AC حتماً از انطباق شرایط ورودی برق اینورتر با ویژگی‌های مجموعه کابلشو (cable connector) و باتری (از نظر ولتاژ و آمپراژ مصرفی) اطمینان حاصل شود.
  9. جهت جلوگیری از تنش‌های احتمالی و سطح تماس بیشتر با قطب باتری،قبل از اتصال،هرگونه آلودگی را از سطح کاپشو زدوده و بدون لقی به باتری متصل گردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *